poniedziałek, 6 maja 2013

Słodycze

Słodycze, kto z nas ich nie uwielbia. Ja zdecydowanie jestem ich wielka fanką i jeszcze do nie dawna byłam pewna, że jakiś deser w mojej codziennej diecie musi być. Teraz juz nie jestem o tym tak bardzo przoknana, ale wciąż uwielbiam sobie pozwolić na coś słodkiego. Zresztą trzeba mieć jakieś przyjemności w życiu, a dla mnie porcja pysznej słodkości jest dużą przyjemnością. A od czasu do czasu, deser nie zaszkodzi, nawet jeśli macie na niego tak wielką ochotę i jadłybyście go codziennie, ale z głową to i tak nic się nie stanie. Najważniejsze to nie nakładać sobie jakiś ogromnych porcji. Lepiej delektować się każdym kęsem. Czekolada uwielbiana przez kobiety. W sklepach wybór czekolad jest ogromny, pełno różnych firm, tańsze, droższe. Smakowe, nadziewane, białe, mleczne, gorzkie, z ciastetczkami, z owocami. Jedno jest pewne czekolada jest kaloryczna, ale jeśli pozwolicie sobie na jedna- dwie kostki w ciągu dnia nie zaprzepaścicie diety. Chodzi o to, żeby nie zjeść na poczekaniu całej tabliczki. A jaką czekoladę wybrać? Myślę, że każda z nas wie, że czekolada biała z prawdziwej czekolady ma nie za dużo i jest najgorsza do jedzenia w czasie diety, mleczna jest juz lepszą opcją. A czekolada gorzka jest nawet zdrowa. Pamiętaj dwa kawałki czekolady poprawią ci nastrój, jednak pół tabliczki wpłynie niekorzystnie na kształt twoich bioder i zepsuje ci samopoczucie. Pamiętaj, że jeśli na czekoladzie napisane jest light nie oznacza to, że możesz ja jeść bez ograniczeń. Czekolada poprawia nastrój, przyŚpiesza metabolizm i daje uczucie sytości. W inetrnecie wyczytałam, że jedzenie ciemnej czekolady korzystnie wpływa na naszą dietę. Powinno się jeść 2-3 kostki dziennie, czekolady, która zawiera co najmniej 60%-  70% kakao.

Agata Ziemnicka, współautorka programu TVN Style "Rewolucja na talerzu", psycholog i dietetyk Centrum Psychodietetyki Równowaga radzi, aby osoby, które chcą schudnąć, spożywały codziennie porcję czekolady (2-3 kostki), 20-30 minut przed głównym posiłkiem. Spowoduje to, że do posiłku usiądziemy z pewnym uczuciem sytości i zjemy mniej. Zawarte w czekoladzie kakao zahamuje apetyt i pobudzi nasz metabolizm oraz przygotuje organizm do trawienia posiłku.





Więc może warto pozwolić sobie codziennie na małą przyjemność? Następny post, który pojawi się w ciągu najbliższych dni będzie o deserach fit.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz