czwartek, 2 maja 2013

Jedzenie....

Macie teraz wolne, więc jest czas przyrządzić sobie pyszne śniadanko lub zdrowy obiadek. Oto kilka dietetycznych przepisów. Jak pisałam w poprzednim poście dzisiaj przyrządzałam ciasteczka owsiane i od nich zacznę.      
Ciasteczka owsiane- przepis Alex 
3 szklanki płatków owsianych ( ja użyłam błyskawicznych)
1 i 1/2 szklanki mąki razowej lub żytniej
ok. 200g masła
3-4 łyżki miodu
nie cała szklanka cukru brązowego( może być biały). W nie których przepisach był cukier puder, ja nie miałam w domu, więc użyłam brązowego. 
3 łyżeczki sody
 6 łyżek wrzącej wody
1-2 jajka
wiórki kokosowe (dodajemy co lubimy suszoną żurawinę, migdały, suszoną śliwkę, kawałki czekolady, orzechy itp.)
Do miski wsypujemy płatki, mąkę, cukier,jajka.
W garnku roztapiamy masło z miodem.
Do wrzącej wody dodajemy sodę i mieszamy. Roztwór dodajemy do masła. Następnie wszystko wlewamy do miski. Ugnieść ciasto.  Uformować kuleczki, ułożyć na blaszce, pokrytej papierem do pieczenia,a następnie rozgnieść łyżką. ( żeby wyglądały jak ciasteczka.)
Piec ok. 15- 20 minut. Ja na początku piekę sam dół a potem włączam górę i dół.

Kolejnym baaaardzo prostym przepisem jest omlet bananowy, jak znalazłam ten przepis pomyślałam, jakieś dziwne te omleciki, ale spróbowałam i mi bardzo zasmakowały. Oczywiście dodałam co nie co od siebie. :)

Omleciki bananowe
1 banan
2 jajka
i to wszystko co było w przepisie, ja dodałam jeszcze:
otręby owsiane
łyżeczkę proszku do pieczenia
Wszystko razem zblendować. No i usmażyć, najlepiej na patelni teflonowej bez użycia oleju. :)
Trzeba tylko smażyć malutkie placuszki, bo się rozwalają przy przekładaniu na drugą stronę. Ja jadłam z domowymi powidłami. Rewelacyjne śniadanie. :)

Jako fanka naleśników będąc na diecie, od czasu do czasu lubię sobie na nie pozwolić, dlatego przepis na dietetyczne naleśniki :) 
     Dietetyczne naleśniki:
 


1 jajko
1/2 szklanki mleka
szczypta sody
1 łyżka zielonych na mąkę otrębów pszennych 
2 łyżki zmielonych na mąkę otrębów owsianych 
Wszystko wymieszać i na patelnie. tak jak wcześniej wspominałam najlepiej smażyć na patelni teflonowej bez użycia tłuszczu. 
 
Następnym przepisem jest zupa znaleziona w internecie  której nie miałam okazji jeszcze robić, ale w  najbliższym czasie mam zamiar spróbować. Robiła ją moja koleżanka i powiedziała, że wyszła pyszna. Dlatego podzielę się z Wami tym przepisem. :)
Zupa szpinak

100 g mrożonego szpinaku

szkalnka bulionu

łyżka jogurtu naturalnego

łyżeczka masła

garść startego sera żółtego

mały ząbek czosnku, gałka muszkatołowa, jak ktoś lubi cebula, szczypta soli

Grzanki:

kromka chleba 

łyżeczka oliwy

curry, zioła prowansalskie
Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy szpinak (ew. przyrumieniamy wcześniej cebulę) i czekamy, aż szpinak zmięknie. Przyprawiamy go solą, czosnkiem i gałką, wrzucamy do blendera. Dodajemy do niego łyżkę jogurtu, szklankę bulionu i miksujemy do konsystencji kremu. Na osobnej patelni rozgrzewamy oliwę, chleb pokrojony w kostkę wrzucamy na patelnię, przyprawiamy curry i ziołami. Grzanki mają być dosyć twarde i przyrumienione. Zupę przelewamy do miski, posypujemy serem i grzankami.
 Na dzisiaj to wszystkie przepisy na moim komputerze mam zapisanych jeszcze wiele rewelacyjnych przepisów, które z czasem będę dodawała. mam nadzieje, że jeżeli ktoś skorzysta z przepisów, jedzenie będzie mu smakować. :)

3 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawie, podobają mi się przepisy :)

    Mogłabyś dodać opcję obserwowania bloga? ;)

    ___________________

    schudniemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dzisiaj omleciki bananowe są przepyszne ;*

    OdpowiedzUsuń